Hvis du jobber med markedsføring og skriftlig materiale til daglig, kjenner du sannsynligvis til dette. En ferdigskrevet tekst stirrer opp på deg fra en lysende skjerm, og du vet det allerede. Den er kjedelig. Du vandrer rundt i de samme leverpostei-formuleringene, og egentlig kunne det like gjerne ha vært en godnattsang du hadde komponert, om den hadde vært på vers.
Du trenger en copywriter. Eller i det minste: tankegangen fra en.
Men vent litt, hva er copywriting?
Copywriting er kunsten å skrive interessante tekster som er overbevisende og som skaper fyrverkeri i øynene på leserne dine. Det er håndverket med å skrive personlige tekster som flørter med kundenes kjøpelyst og forfører dem til å lese alt ditt kommende innhold. Men copywriting er også et felt mange er en del av.
Skal du lage den gode annonsen som selger? Det er copywriting.
Trenger du å sette sammen et troverdig og tillitskapende blogginnlegg? Det er copywriting.
Nesten uansett hvilken form for tekstlig kommunikasjon du bruker, handler det om copywriting. De fleste mennesker kan ikke unngå det! Derfor er det også bare naturlig at du tar med deg noen av de mest grunnleggende prinsippene fra copywriting fremover. I dette blogginnlegget er viktigheten av SEO utelatt, og det digitale fokuset på lengde, mengde og CTA’er er utelatt. I stedet får du her 5 råd for hvordan du kan gjøre tekstene dine spennende, relevante og levende.