Hva er Facebooks Call-Out-funksjon?
Av det vi kjenner til, kommer Facebooks Call-Out-funksjon til å fungere litt på samme måte som det er tilfellet på Google.
Når brukerne ser din annonse, vil den nye Call-Out-funksjonen fremheve de elementene som kanskje kan være med på å overbevise om kjøp. Det kunne være elementer som “gratis frakt” eller “returpolitikk”.
Som det er nå, kan Facebooks Call-Out-funksjon imidlertid ikke brukes i alle typer annonsekampanjer. Inntil videre er funksjonen begrenset til trafikk- og konverteringskampanjer, men det er vel ikke usannsynlig at funksjonen utvides ytterligere med tiden.
Slik bruker du Call-Out-funksjonen?
Hvis Facebooks Call-Out-funksjon kommer til å ligne det plattformen allerede nå har rullet ut i et begrenset omfang, virker det som at det blir et ganske enkelt verktøy å jobbe med.
Alt du trenger å gjøre, er å trykke på knappen “Velg Call-Outs” når du oppretter annonsen din.
Deretter vil du bli møtt av et vindu som gir deg tre valgmuligheter:
- Frakt
- Betalingsalternativer
- Returpolitikk
Det kule med denne funksjonen er at du har muligheten til å bruke en enkelt eller alle tre call-outs. Velger du alle sammen, vil Facebook sørge for optimalisering av funksjonen, slik at du får de mest effektive kampanjene.