Insights / Social ads

Hyllest til Facebooks
Call-Out-funksjon

Facebooks Call-Out-funksjon blir med all sannsynlighet snart en realitet på det danske markedet. Dette blogginnlegget gjør deg klokere på hva det er, og hva du kan forvente.

facebooks call-out-feature blogindlæg

Begrepet “Call-Out-Feature” er kanskje ikke helt ukjent for deg. I hvert fall ikke hvis du allerede bruker funksjonen i dine Google-annonser (ellers er det absolutt å anbefale).

Hvis du likevel trenger å friske opp hukommelsen, så er det også det Google Ads på norsk kaller informasjonsutvidelser. Det er en måte hvor du har muligheten til å inkludere ekstra tekst i dine søkeannonser. Du kan legge til 2-4 Call-outs, som kan brukes til å fortelle potensielle kunder om dine USP’er (Unique Selling Points).

call out feature eksempel

Og mye tyder nå på at Facebook har lansert en lignende funksjon på sin egen plattform. For øyeblikket er funksjonen fortsatt i beta hos Facebook, men du kan nok forvente at Call-Out-funksjonen også blir tilgjengelig for alle annonsekontoer i Danmark om ikke så altfor lenge.

Innholdsfortegnelse


 Hva er Facebooks Call-Out-funksjon?

Av det vi kjenner til, kommer Facebooks Call-Out-funksjon til å fungere litt på samme måte som det er tilfellet på Google.

Når brukerne ser din annonse, vil den nye Call-Out-funksjonen fremheve de elementene som kanskje kan være med på å overbevise om kjøp. Det kunne være elementer som “gratis frakt” eller “returpolitikk”.

Som det er nå, kan Facebooks Call-Out-funksjon imidlertid ikke brukes i alle typer annonsekampanjer. Inntil videre er funksjonen begrenset til trafikk- og konverteringskampanjer, men det er vel ikke usannsynlig at funksjonen utvides ytterligere med tiden.


Slik bruker du Call-Out-funksjonen?

Hvis Facebooks Call-Out-funksjon kommer til å ligne det plattformen allerede nå har rullet ut i et begrenset omfang, virker det som at det blir et ganske enkelt verktøy å jobbe med.

Alt du trenger å gjøre, er å trykke på knappen “Velg Call-Outs” når du oppretter annonsen din.

Deretter vil du bli møtt av et vindu som gir deg tre valgmuligheter:

  • Frakt
  • Betalingsalternativer
  • Returpolitikk

Det kule med denne funksjonen er at du har muligheten til å bruke en enkelt eller alle tre call-outs. Velger du alle sammen, vil Facebook sørge for optimalisering av funksjonen, slik at du får de mest effektive kampanjene.

Facebooks call-out-feature setup

Hvordan hele oppsettet kommer til å se ut og fungere, kan selvfølgelig endre seg etter hvert som Facebook tester funksjonen. Men du kan absolutt forberede deg på at muligheten blir tilgjengelig i løpet av den nærmeste fremtiden.

Så hold øyne og ører åpne.

Trenger du hjelp til annonsering
på sosiale medier?

Få vår SoMe-avdeling til å hjelpe deg.

    Klar for å oppnå
    merkbare
    resultater?

    Bli kontaktet for en uforpliktende prat
    om dine muligheter.

      Hvad vil du gerne kontaktes angående?