Digital Marketing

Digital markedsføring er en intelligent måte å markedsføre din bedrift på, siden kundene dine i økende grad både søker og kjøper online på tvers av bransjer og kanaler.

200+

Bedrifter hjulpet

Helhetlig digital markedsføring

Hvis du ønsker suksess med digital markedsføring, krever det en helhetlig tilnærming der det er helheten og kombinasjonen av de forskjellige markedsføringskanalene som til slutt gjør forskjellen for din virksomhet. Når vi jobber intelligent med markedsføring, ser vi på både SEO, SEM, display, sosiale medier, innholdsmarkedsføring og ikke minst automatisering av dette. Vi analyserer, måler og profilerer basert på vår innsamlede data, noe som gjør oss i stand til å skape resultater du kan merke på bunnlinjen.


SEO i et 360° perspektiv

SEO er en av de eldste disiplinene innenfor digital markedsføring, hvorfor det også er en av kanalene som har gjennomgått den største utviklingen. Selv om Googles algoritmer stadig endres, er søkemotoroptimalisering fortsatt en av de beste måtene å markedsføre din bedrift på. Livstidsverdien av en god plassering er enorm, og på lang sikt kan organisk trafikk derfor være en av de mest lønnsomme kanalene for deg.

SEO er en disiplin med mange grener og over 300+ forskjellige faktorer som til slutt avgjør hvilken plassering du får på Googles søkeresultatside. Vi jobber med alle områder innen søkemotoroptimalisering, inkludert innhold, on-page SEO, linkbygging, så vel som UX og brukervennlighet.

Organisk trafikk kan både drives av kjøpsbaserte søk, men også av informasjonsbaserte søk, hvor det er snakk om en overveiende fase. I mange bransjer er det snakk om en kompleks kjøpsatferd, hvor kjøpsbeslutningen tar lengre tid, men det betyr ikke at trafikk drevet av informasjonssøk er dårlig. Det er her SEO får sin store berettigelse i digital omnichannel-markedsføring, da det kan være med å assistere konverteringer i fremtiden. Trafikken du skaper gjennom SEO, kan bearbeides over tid gjennom for eksempel remarketing-kampanjer på Google Ads eller retargeting via Facebook-annonsering.

 


Google Ads i et 360° perspektiv

Google Ads er en fantastisk markedsføringskanal når det gjelder å skape leads og salg av produkter hvor det allerede er et anerkjent behov. Med annonsering på Google kan du bli synlig for målgruppen din på akkurat de rette tidspunktene, uansett om du har en bred eller smal målgruppe.

Med søkeordkampanjer kan du selv velge hvilke søkeord du ønsker å være synlig på, men også unngå de som ikke gir mening ved å legge til negative søkeord i kampanjene dine.

På Google Shopping kan du presentere produktene dine direkte i søkemotoren med både bilde og pris, noe som er et annonseformat som skiller seg vesentlig fra både søkeordkampanjer og de organiske resultatene.

YouTube, som er den nest største søkemotoren i verden, eies også av Google, derfor er YouTube-annonsering en del av Google Ads-grensesnittet. På YouTube har du svært gode målretningsmuligheter i forhold til målgrupper, hvor du kan annonsere med videomateriale, som er en vesentlig del av en god digital merkevarestrategi.

Remarketing er et av de sterkeste annonseformatene på Google Ads, da du retter deg mot en målgruppe bestående av personer som allerede har besøkt nettsiden din og vist interesse for produktene eller tjenestene dine. Du kan gjøre remarketing både i form av søkeordkampanjer, men også via displaybannere som vises på andre nettsteder som er en del av Googles annonseringsnettverk. Du kan også nå nye personer med Google Display-bannere, som i de fleste tilfeller vil fungere bedre som en bevissthetsøker fremfor en salgsmaskin.

Google Ads er en viktig del av din digitale markedsføringsstrategi hvis du ønsker et sterkt samspill mellom de forskjellige markedsføringsaktivitetene dine. Trafikken du driver gjennom Google Ads kan bearbeides via både sosiale medier og e-postmarkedsføring, akkurat som trafikken som kommer fra andre kanaler kan bearbeides av remarketing på Google Ads.

Når vi jobber med Google Ads, jobber vi alltid ut fra et budsjett og et mål som skaper en lønnsom virksomhet for deg. Det er viktig at du i strategien din vurderer hvor mye penger du er villig til å betale for en ny kunde. Målene dine og den innsikten vi får, bidrar til å avgjøre hvordan kontoen din skal optimaliseres.

For å lykkes med Google Ads er det essensielt at kampanjene dine er bygget på en god struktur, slik at du sikrer deg relevante klikk til en lav pris.

Interessert i å vite mer om hvordan du kan bruke Google-annonsering? Les mer om det, og hvordan vi kan hjelpe i den sammenheng her.


Sosiale medier i et 360° perspektiv

Annonsering på sosiale medier er et viktig element i enhver digital strategi, hvis du ønsker å øke kjennskapen og synliggjøre deg selv for potensielle kunder i målgruppen din. Facebook har over tid blitt en veldig interessant plattform å annonsere på, da de har en skremmende nøyaktig og datadrevet algoritme som kan presentere annonsen din for de mest relevante personene.

Vi har en kreativ tilnærming til annonsering på Facebook, hvor vi lager effektive annonser som kan inspirere kundene til handling. Vi bruker ulike annonseformater avhengig av formålet.

Du kan lage kampanjer rettet mot branding, klikk til nettside, salg eller til og med for innsamling av leads.

Sistnevnte er også kjent som annonseformatet Lead Ads, hvor du kan lage en annonse der den eksponerte har muligheten til å legge inn sine detaljer direkte i Facebook-grensesnittet. Det er en effektiv måte å samle for eksempel abonnenter til nyhetsbrevet ditt, som du senere kan jobbe med gjennom e-postmarkedsføring.

Instagram, som også er et av de mest brukte sosiale mediene i verden, eies også av Facebook. Mange av kampanjene du bygger på Facebook kan du derfor også vise på Instagram. Avhengig av hva du selger, kan Instagram være en veldig god salgskanal med de riktige kampanjetypene.

På Facebook har du også mulighet til å bruke retargeting-kampanjer, som har en enorm synergieffekt med både SEO og Google Ads, da besøkende fra Google er svært relevant trafikk. I mange tilfeller er besøkende ikke klare for å kjøpe ved første besøk på en nettside, derfor er det veldig fornuftig å forbli top of mind ved å nå dem på Facebook etterpå.

Som noe helt nytt i 2019 kan du annonsere på Pinterest i Danmark, noe som åpner en dør med nye muligheter for bedrifter innen skjønnhet, mote og kreative hobbyer. Pinterest kan bli en viktig del av din digitale markedsføringsstrategi hvis målgruppen din er en del av den lille prosentandelen av den danske befolkningen som bruker Pinterest.

Hvis du jobber med B2B-markedsføring, er LinkedIn også en spennende plattform, da det er verdens største profesjonelle sosiale medium. Her kan du via LinkedIn-annonsering nå akkurat de viktige beslutningstakerne du ønsker å kontakte.

Når det kommer til annonsering på sosiale medier, har vi alltid en omnichannel-tilnærming hvor vi lager intelligente annonser som har en stor synergieffekt med de andre digitale markedsføringsaktivitetene. For å lykkes med digital markedsføring, kan du uten tvil ikke unngå å annonsere på sosiale medier, uansett hvilken type virksomhet du jobber med.

 


E-postmarkedsføring i et 360° perspektiv

E-postautomatisering og nyhetsbrev er blant de mest lønnsomme markedsføringskanalene når det kommer til digital markedsføring. Dette skyldes at du selv eier e-postlisten din og kan bestemme når du ønsker å sende en melding til dine eksisterende eller potensielle kunder. Når du først har mange abonnenter på nyhetsbrevet ditt, vil du derfor oppleve et høyt avkastning på de investeringene du har gjort tidligere.

For ingen abonnerer på nyhetsbrev av seg selv, men heldigvis kan du med effektive strategier få mange abonnenter for lite penger.

Når vi jobber med innsamling av abonnenter til nyhetsbrev, bruker vi vanligvis to strategier. Den ene er Facebook Lead Ads-kampanjer, hvor du, som tidligere nevnt, har muligheten til å samle leads direkte i din Facebook-annonse.

Videre har du mulighet til å få flere abonnenter på din egen nettside, hvor du sannsynligvis også driver en god del trafikk fra Google og andre digitale kanaler. Du vil med sikkerhet kunne få en stor prosentandel av besøkende til å abonnere på nyhetsbrevet ditt gjennom en pop-up, hvis du kan tilby verdi gjennom en e-bok, guide eller kanskje en rabattkode.

De fleste sender nyhetsbrev regelmessig, noe som gir god mening, men det blir interessant når du begynner å jobbe med e-postmarkedsføringsautomatisering. Med intelligent e-postmarkedsføring kan du sette opp automatiske kampanjer som sender e-poster til kunder som for eksempel har forlatt handlekurven din uten å kjøpe.

I et B2B-perspektiv har vi også god erfaring med å kvalifisere personer gjennom leadscoring og deretter sende en e-post til dem som har vist spesiell interesse.

 


Digital marketing strategi

Digital markedsføring kan være komplisert, fordi du oftest er begrenset av et budsjett som ikke nødvendigvis lar deg annonsere på alle relevante medier. Derfor er det viktig at du utformer den rette strategien for din digitale markedsføring hvis du ønsker suksess. Avhengig av din virksomhet og hva du selger, kan det være fordeler ved å annonsere på Google fremfor sosiale medier, og omvendt. Når vi inngår et samarbeid, ser vi alltid på helheten og setter sammen et budsjett som gir mening for vår kunde.

Vi ser dog at i de tilfellene hvor vi jobber med alle de digitale markedsføringskanalene, oppnår vi større suksess. Synergieffekten mellom de forskjellige kanalene bør ikke undervurderes, da de sammen styrker hverandre betydelig.

Ønsker du hjelp til din digitale markedsføringsstrategi, står vi gjerne til tjeneste med vår mangeårige erfaring.

 

Bli kontaktet av Kevin

Bli oppringt av vår kundeansvarlige, Kevin, for en
uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg.

    Vi har hjulpet
    200+
    bedrifter
    med å vokse
    deres forretning

    Klar for å oppnå
    merkbare
    resultater?

    Bli kontaktet for en uforpliktende prat
    om dine muligheter.

      Hvad vil du gerne kontaktes angående?