Case study

Kontinuerlig tilgang av nye leads og aktivering av dem

Resultat av våre strategiske tiltak

64 %

Vekst i antallet av leads

7000 +

Antall Whitepaper-nedlastinger via sosiale annonser

46 %

Økt trafikk på nettsiden fra alle plattformer

Visma LogBuy er markedets ledende fordels- og rabattportal for ansatte i Danmarks største bedrifter, kommuner og organisasjoner.

Deres markedsføringsinnsats handler derfor i stor grad om å skaffe kontinuerlige leads og deretter få dem aktivert i portalen. Her er det essensielt at vi som samarbeidspartnere kan forstå denne kundereisen og sette i gang de riktige tiltakene som matcher deres digitale strategier.

LogBuy fungerer både som en salgskanal for de bedriftene som ønsker å tilby rabatter og fordeler via portalen, og for sluttbrukeren som ønsker tilgang til disse medlemsrabattene. Derfor fungerer Visma LogBuy som bindeledd mellom bruker og partner.

De møter oss på øyenivå, de forstår våre utfordringer og de kommer med virkelig gode ideer til hvordan vi kan optimalisere vår annonsering.




Line Gustafsson

Digital Marketing Manager

Effektiv SoMe-strategi med de riktige annonseringstyper

En stor del av vår innsats går på sosiale medier, hvor vi er til stede på både Meta og LinkedIn. Her er mulighetene mange, og med riktig oppsett og annonsetyper, klarer vi å treffe folk på flere forskjellige steder i trakten. Det kan blant annet være med:

I samarbeidet med Visma LogBuy har vi skapt en effektiv strategi med de riktige annonseringstypene, som gir vår tilstedeværelse på sosiale medier (Meta og LinkedIn) ubegrensede perspektiver. Vi er i stand til å komme i kontakt med mange personer i alle faser av deres kundereise.

Helt konkret har vi:

  • Delt opp annonseringen i eksisterende brukere og nye potensielle kunder og partnere, ettersom sluttbrukerne kontinuerlig skal minnes om de kule og billige rabattene som Visma Logbuy tilbyr gjennom deres portal, mens bedriftene skal snakkes til på en helt annen måte.
  • Skapt trafikkampanjer rettet mot eksisterende kunder for å minne dem om å bruke portalen og deres rabatter hos LogBuys forskjellige partnere.
  • Utarbeidet Lead-kampanjer rettet mot nye potensielle partnere og kunder hvor vi både testet et mer “corporate” annonseformat med tall på hva man får ut av å være LogBuys samarbeidspartner, samt et format som var mer konkret og underholdende.
  • Testet nye budskap og kreativer for å finne ut hva som fungerer best.

 

I tillegg til å skape resultater, kan jeg virkelig merke hvordan Plutonic setter seg inn i vår virksomhet.

Line Gustafsson

Digital Marketing Manager

Tilstedeværelse på søkemotorene der det erkjente behovet er

Google Ads er en kraftig plattform som gir bedrifter muligheten til å nå ut til et bredt publikum og skape synlighet på Google-søkemotoren og i deres annonse-nettverk som Display og YouTube. Med de riktige annonseringstypene og målrettingen, er Google Ads derfor en effektiv måte å øke trafikken til en Visma LogBuys hjemmeside og generere flere leads.

Vi har utviklet en strategi for Google Ads som er basert på nøye målretting av søkeord og målgruppe samtidig som budskapene er skreddersydd til enten sluttbruker eller partner med relevante USP’er. Dette gir oss muligheten til å målrette våre annonser til personer som søker etter spesifikke produkter eller tjenester relatert til LogBuy, som har et erkjent behov.

Vi bruker også remarketing-annonser for å nå ut til personer som allerede har vist interesse for Visma Logbuy og deres fordelsportal. Dette bidrar til å øke avkastningen på investeringene i markedsføring på tvers av de forskjellige plattformene, da disse personene allerede har utvist interesse.

Vår Google Ads-strategi gir oss muligheten til å nå ut til potensielle kunder i alle faser av deres kjøpsreise og sikre at vi alltid er synlige og relevante for dem når de søker etter våre produkter og tjenester.

01

Den komplekse kundereisen krever mange forskjellige berøringspunkter, derfor arbeider vi på tvers av plattformer med vår annonsering

02

Vi har en helhetlig tilnærming til casen og ser på blended CPA i stedet for enkelte kanalers ytelse, siden styrken ligger i helheten av markedsføringen

03

Branding, top funnel og til slutt bottom funnel sikrer oss en kontinuerlig tilstrømning av leads

Klar for å oppnå
merkbare
resultater?

Bli kontaktet for en uforpliktende prat
om dine muligheter