Forskjellige forretningstyper, forskjellige kundereiser. Digital markedsføring spiller en stor rolle for mer eller mindre alle forretningstyper, men kunsten er å få formatet til å passe til kundereisen. Når du skal selge en bil, blir det en hel del enklere hvis du kan få din potensielle kjøper til å komme ut og prøvekjøre den. Derfor er det opplagt at din digitale markedsføringsinnsats så vidt mulig etterstreber dette målet. IVECO er en B2B-bedrift som blant annet selger varebiler og lastebiler, og de har også en bussavdeling. Herunder kan du lese om hvordan vi har hjulpet IVECO med å vokse deres forretning via effektiv digital markedsføring med fokus på Facebook-annonsering.
En digital markedsføringsstrategi skreddersydd til bedriftens forretningsmodell
For IVECOs primære målgruppe er det essensielt at produktet gjøres håndgripelig, samt at de får mulighet til å røre ved tingene. Derfor er det et av de viktigste salgskriteriene hos IVECO, at deres potensielle kunder har mulighet for å testkjøre en bil.