Case study

50 % vekst i omsetning via skreddersydd Google-annonsering

 En struktur basert på merker og spesialtilbud

For at Bodyman skal kunne oppnå de beste resultatene, kreves det at vi som samarbeidspartner dynamisk kan flytte fokus dit hvor sjansen for størst avkastning befinner seg, holdt opp mot høyest mulig antall salg.

Gjennom vårt samarbeid har vi helt ned på det taktiske nivået klart å fremme spesialtilbud og populære produkter til Bodymans kunder på de riktige tidspunktene, slik at volumet av både salg og omsetning har økt markant. Og dette uten å gå på kompromiss med ROAS og den overordnede avkastningen.

Mulighetene med Google Shopping-kampanjer og vår erfaring har gjort oss i stand til å være synlige på de riktige merkene når Bodymans potensielle kunder er på markedet for enten:

• Spesialtilbud

• Spesifikke merker

• Definerte produkttyper

Vi har hatt mange byråer gjennom tidene. Vi startet opp i 2003, så vi vet litt om hva som kreves av et byrå."

Kåre Guldager Madsen

Co-Owner

Evnen til å tilpasse fokus i spesielle situasjoner → 50 % vekst i omsetning

Når ytre omstendigheter påvirker våre kunder, må vi være raske til å tilpasse oss. Både til Bodymans behov, men også til behovene til Bodymans kunder.

Vi har stort fokus på dialog, og vi vet hvor viktig det er å sette oss i våre kunders sted.

Når det skjer endringer i demografien og adferden til våre kunders målgrupper, er det essensielt at vi gjennom dialog og tett samarbeid kan omstille fokus i en Google Ads-konto til de skiftende behovene.

Vi har til tross for utfordringer på markedet økt Bodymans omsetning med mer enn 50 % i år, og avkastningen er samtidig bedre enn i fjor.

01

Skreddersydd annonsering
via Google Shopping

02

Riktig kampanjestruktur,
som prioriterer de helt
riktige produktene

03

Kunden ser og
kjøper produktene

Gjennomsiktighet, dialog og videorapportering

Vi vet at vi befinner oss i en bransje hvor våre samarbeidspartnere og kunder ofte blir nedringt av selgere. Veldig mange tilbyr på overflaten nesten det samme produktet. I tillegg til å være enormt dedikerte og spesialister på vårt felt, skiller vi oss ut ved å fokusere ekstremt mye på gjennomsiktig rapportering. Ikke bare er vi ofte i kontakt med våre kunder; vi går alltid et skritt videre. Vår rapportering støttes nemlig av en videorapport, hvor vi gjennomgår alle viktige KPI’er og vårt optimaliseringsarbeid på en forståelig måte. På den måten møter vi våre kunders behov for tidsbesparelse, siden videoene alltid kan ses. Dessuten har vi ingenting å skjule. Dette er en av faktorene som gjør vårt samarbeid veldig sterkt. Det bidrar til å holde Bodyman kontinuerlig oppdatert på hvordan det går, og hvor det trengs tilpasninger fremover.

Plutonic Media er uten tvil det byrået vi har hatt det beste samarbeidet med."

Kåre Guldager Madsen

Co-Owner

Klar for å oppnå
merkbare
resultater?

Bli kontaktet for en uforpliktende prat
om dine muligheter.