Case study

Fra digital markedsføring til offline salg via
skreddersydde omnichannel tiltak

Resultat av leadkampanje

42%

Flere butikkbesøk via Google Ads

124%

Vekst i organisk trafikk

653

Flere salg i butikk via Facebook Ads

Bad & Fliser er en bedrift som spesialiserer seg innen fliser, baderomsmøbler, VVS og sanitærutstyr. Med et eksklusivt showroom og en like tiltalende nettside, er Bad & Fliser både et online og offline inspirasjonsunivers når det gjelder baderom.

Gjennom effektiv kommunikasjon, relasjonsbygging og en skreddersydd og gjennomført omnichannel-strategi har vi skapt et langvarig og tillitsfullt samarbeid med Bad & Fliser.

Herunder kan du lese om hvilke tiltak vi har gjort for å bidra til Bad & Flisers offline salgsaktiviteter via digital markedsføring.

En digital strategi i synergi med bedriftens forretningsmodell

En av de mest utbredte utfordringene for fysiske butikker er at vi ofte ser en betydelig mangel på data når det kommer til å måle avkastningen av deres digitale markedsføring og ikke minst sette disse dataene opp mot deres offline salgsaktiviteter.

Bad & Fliser er et eksempel på en av de bedriftene hvor det har vist seg å være særlig verdifullt å måle direkte på avkastningen av deres annonsering, og hvor disse dataene også har akkumulert verdi over en lengre periode.

Beslutningsprosessen hos Bad og Fliser er lang. Fra man blir inspirert første gang, til man blir til kunde, kan det ta opptil et halvt år."

Tony Garcia

CMO, Bad & Fliser

Hos Bad & Fliser foregår selve salgsprosessen sjelden online, men derimot oftest i deres showroom. Men det betyr ikke at deres digitale kanaler ikke har hatt betydning for kjøpsbeslutningsprosessen – tvert imot.

For Bad & Fliser har vi derfor laget et trackingoppsett som har gitt oss muligheten til å måle på offline konverteringer, altså omsetningen i butikken, og så holde den opp mot vår innsats på de digitale kanalene.

Vi har dermed oppnådd en innsikt i hvilke touchpoints i den digitale kundereisen som har ført til det endelige salget – offline så vel som online. Dermed har vi skapt et data- og analysegrunnlag som har gjort oss i stand til å justere på budsjetter og innsatser på tvers av digitale kanaler og kampanjer.

01

Brukerne eksponeres for annonse

02

Bruker besøker showroom

03

Bruker foretar kjøp

Merkbar vekst i trafikk, omsetning og ROAS

For Bad & Fliser er det essensielt at det er harmoni mellom samtlige av de digitale kanalene som benyttes i deres markedsføring.

Derfor har det vært nødvendig å anskue de digitale markedsføringsinnsatsene ut fra en helhetlig tilnærming, og som resultat av vårt samarbeid har vi sett en merkbar vekst på tvers av flere forskjellige digitale kanaler. Følgende nøkkeltall er med på å indikere hvordan vi det siste året via digital markedsføring har skapt en kontinuerlig vekst for Bad & Fliser, online så vel som offline.

Når vi skal ut for å finne et byrå, så må vi få tak i noen som er eksperter eller spesialister innenfor sitt felt.

Og én av grunnene til at vi har valgt Plutonic Media, det er nettopp at de omfavner både Google, SEO, Facebook, Instagram, Pinterest.

Så vi nettopp får denne røde tråden, uten at man må ha tak i seks forskjellige byråer.

Og det ser jeg som en stor styrke hos Plutonic Media."

Tony Garcia

CMO, Bad & Fliser

Klar for å oppnå
merkbare
resultater?

Bli kontaktet for en uforpliktende prat
om dine muligheter.