Det er vanskelig å forestille seg at en AI skulle ha laget dette. Det er veldig spesifikt, og veldig tilfeldig på samme tid. Som et eksperiment prøvde vi å gi den kommandoer for å lage et bilde basert på ordene: Dog in knight armor, dog ready for battle, wearing sunglasses, 8k.
Tankene bak å lage et så tilfeldig bilde var å teste programmets evner til å sette sammen forskjellige elementer. Vi synes den klarte det veldig bra. Riktignok, det er selvfølgelig ananas i egen juice. Programmet fanget essensen av min beskrivelse og satte det sammen tilfredsstillende.
Et helt nytt bilde uten maling
Når vi ber programmet om å lage et bilde basert på beskrivelsen, er det veldig enkelt. Programmet crawler data fra en database og skaper et unikt bilde deretter. Det skal dog sies at den ikke treffer blink hver gang. Noen ganger tar det et par forsøk. Det handler om å være så spesifikk som mulig. Jo enklere programmet har det med å fornemme hva du vil ha den til. Sat på spissen: man blir også selv trent i å kommunisere effektivt.
Chatbots
Kjenner du også det, at du må vente i 100 år for å komme gjennom til en bedrifts kundeservice? Gjesp! Og når du endelig kommer gjennom til dem, er din tålmodighet enten brukt opp, eller også kan personen du får tak i ikke hjelpe deg. Hva vil du si hvis vi forteller deg at kundene dine ikke trenger å kontakte kundeservice? I stedet kan du ved hjelp av AI koble kundene til en robot som løser problemene. Her tenker du sikkert… hva, hvordan, hvorfor… La meg introdusere deg for Chatbots. Kanskje finner du ut at dere to er det perfekte match.
La oss starte med hva en chatbot er
Chatbots er et dataprogram som tillater interaksjon mellom teknologi og mennesker. Flere brukere på både B2C og B2B bruker i økende grad chatbots for å håndtere mer enkle arbeidsoppgaver og fungerer som en digital kundeservice. Med chatbots som en form for kundeservice kan bedrifter være tilgjengelige angående vanlige spørsmål fra kunden 24/7.
I tillegg til å fungere som en digital kundeservice, kan chatbots øke dine konverteringsmuligheter med smartere selvbetjening. Gjør det hele enklere, og plasser en chatbot på en betalings- eller produktside. Da gir du kundene muligheten til å hjelpe seg selv. En chatbot kan gi kundene informasjoner som de ikke visste de manglet, inkludert nye produkter, spesielle rabattkoder og mye mer. Det kan vi ikke komme utenom er smart. Enig?
Alle chatbots er ikke like
Overordnet finnes det 3 vanlige typer chatbot-teknologier: Regelbasert programmering, Beregningslingvistikk og Machine Learning (konversasjons-AI). Ble du blåst bakover? Bare rolig, fortsett å henge på mens vi går mer i dybden med hvordan Machine Learning fungerer.
Hvordan får vi så chatbots til å forstå, behandle og reagere på menneskelig språk?
Det gjør vi ved bruk av Machine Learning. Det er funksjonen som muliggjør interaksjonen mellom mennesker og teknologi. For å oppnå automatiserte kundeinteraksjoner brukes en samling avanserte algoritmer. Chatbots blir stadig klokere via kommunikasjonen og interaksjonen den har med kunden. På den måten lærer programmet å svare mer korrekt og oppdatere svarene sine basert på tidligere spørsmål. Ved bruk av chatbots kan du skape en mer positiv brukeropplevelse for kundene dine.
Chatbots er partneren din bedrift mangler
Chatbots er gode å bruke for bedrifter som ønsker å øke serviceproduktiviteten og redusere driftskostnadene. Ved bruk av chatbots kan din bedrift raskt svare på spørsmål fra kunder. Dermed sparer du tid og gjør forretningsmodellen din mer effektiv. Med chatbots kan du gi dine ansatte mer tid til å fokusere på kritiske og komplekse oppgaver. Vi kan med god samvittighet anbefale at du implementerer en chatbot – til de mindre og enklere oppgavene.
De raske grunnene til at nettsiden din bør få en chatbot:
- Enkel en-til-en service 24/7
- Betjen flere kunder samtidig
- Flere konverteringsmuligheter
- Laget for å personalisere innholdet
- Øk serviceproduktiviteten og reduser driftskostnadene
- Øk medarbeidertilfredsheten ved å gi dem mer tid til større og mer komplekse oppgaver
- Billig å bygge gjennom et plugin